🧠 Een agile organisatie naar futureproof ondernemen

De uitdagingen voor de ondernemer anno nu zijn ongekend. Het tempo van veranderingen is zo groot, zaken die ooit vanzelfsprekend leken, staan compleet op hun kop. U leest misschien wel dagelijks over futureproof ondernemen en de noodzaak van een agile organisatie.

Agile is een filosofie, een cultuur. Agile staat voor:

  1. Het aantrekken, houden en ontwikkelen van goede mensen
  2. Strategisch denken en handelen
  3. De concurrentie voorblijven
  4. Continue innovatie
  5. Creëren van klantwaarde
  6. Heldere processen
  7. Focus op doorlooptijden
  8. Platte organisatie
  9. Multidisciplinaire teams (samen met leveranciers én klanten)

De toegevoegde waarde van Acist Processionals is: het inrichten, transparant en meetbaar maken en uiteindelijk borgen van de klantprocessen naar de nieuwe agile organisatie.

Klantwaarde

📖 Acist Processionals: van klantgericht naar klantwaarde

In een agile bedrijf draait alles om klantwaarde…

  • Structuur: De mate waarin de klant daadwerkelijk centraal staat
  • Effectiviteit: De emotionele betrokkenheid van medewerkers
  • Innovatie: Het vermogen om steeds te leren en te veranderen
MKB-APK Acist Processionals

Van klantgericht… naar klantwaarde vraagt om multidisciplinaire klantenteams.Klantwaarde ontstaat daar waar we proactief samenwerken met de klant. Dat begint bij inzicht in het (klant)proces. Wanneer het team het proces begrijpt, kan het zelf verbeteringen aanbrengen en activiteiten op het juiste moment uitvoeren.Maak mensen bewust: leg de verantwoordelijkheid voor het proces bij het klantenteam. Dan bouwen we samen aan klantwaarde. De implementatie van agile betekent: het visueel maken én borgen van processen binnen multidisciplinaire teams.Alle teamleden voelen zich mede-eigenaar van het resultaat. Dankzij aanwezige ERP/CRM-systemen blijft het management in control, met ruimte voor autonomie en eigenaarschap in het team.

💡 Organisaties 3.0 & de rol van de nieuwe businessmanager

Structuur implementeren is zelden een probleem. De echte uitdaging zit in cultuur borgen. Zorgen dat klantteams zich eigenaar voelen, overtuigd zijn van het doel en als team succesvol zijn.

De nieuwe manager speelt hierin een sleutelrol: aandacht en betrokkenheid zijn de grootste motivatoren. Mensen willen gehoord worden, voordat ze zich committeren. De manager is dus ook trainer, coach en ontwikkelaar van zijn team.

Tot slot: mensen willen verantwoordelijkheid nemen. Geef ze inzicht in het geheel, dan snappen ze hoe hun bijdrage bijdraagt aan succes.
Belt u mij

Belt u mij…

Wilt u graag even overleggen? Plan eenvoudig een intake via onze contactpagina.

Plan een gesprek
Stuur een bericht

Stuur een bericht…

Wilt u liever schrijven dan bellen? Gebruik het contactformulier...

Naar contactformulier
Acistprofessionals

Acistprofessionals

Vlijmen
KvK 17177980
BTW-id NL001514481B87

Contactpagina