Training & Coaching: borgen van een veranderende werkwijze

Vervolgens borgen we, door simpelweg aanwezig te zijn op de werkvloer. m.b.v. training en coaching implementeren we de veranderende (lean) werkwijze.

Mensen gaan zo zelf ervaren wat zij kunnen bijdragen aan het resultaat. En belangrijker nog, zij zien zelf waar eventueel nog correcties nodig zijn. Zij worden als team verantwoordelijk voor het succes van hun toegewezen klanten.

De truck, bij alles wat u in de organisatie implementeert om die klantwaarde te verhogen is dat medewerkers zelf procesowner worden. Mensen dienen het proces te kunnen doorgronden om hun vaardigheden/activiteiten goed te kunnen uitvoeren. Anders voeren zij in feite alleen maar een kunstje uit.

We denken nog steeds te traditioneel in de splitsing tussen processen enerzijds, de verantwoordelijkheid voor het management en taken/activiteiten voor de medewerkers anderzijds. Mensen willen graag hun eigen verantwoordelijkheid waarmaken (empowerment) als zij ook snappen wat hun inspanning bijdraagt aan het succes. Processen verbeter je door erin te gaan staan!

Blaas het dan ook niet onnodig op! Al die mooie termen en wat het allemaal niet gaat oplossen. Gewoon met gezond verstand, iedereen erbij betrekken en zorgen dat er geen weg terug is.

Klinkt dit u allemaal te simpel, dan moeten we toch eens praten. Belt u mij op mijn mobiel; 06 - 1412 9764


Afdrukken   E-mailadres