Klantwaarde verhogen met ERP

Van klantgericht naar klantwaarde! (waardecreatie); met als doel een verdere groei te kunnen realiseren én te borgen.

ERP is hiervoor een geweldige fundering voor het verder stroomlijnen van de organisatie. Uw ERP en CRM systeem geven al heel veel inzichten, die nodig zijn op weg naar meer klantwaarde. Realiseer wel dat ERP slechts 20% van het succes naar meer klantwaarde bepaald, het bepaalt de structuur-kant. We dienen ook aandacht te hebben voor de cultuur-kant, de andere 80% op weg naar meer klantwaarde. De essentie van ERP is dat we voortaan in (klant) processen denken, waardoor er veelal nog een tuning nodig is om uw organisatie aan te sluiten op uw ERP. U kunt hierbij denken aan methodieken als QRM, Lean, Six Sigma. De weg naar meer klantwaarde vraagt om wendbaarheid van de organisatie (Agility)

Het is allemaal geweldig al die (klant)proces verbeteringstechnieken en in theorie klopt het best, maar u als MKB ondernemer ziet waarschijnlijker door de bomen het bos niet meer. Het lijken allemaal heilige gralen maar welke moet ik gaan toepassen. U bent net aan het bijkomen van de implementatie van uw ERP systeem.

Daarom kiest Acistprocessionals voor een andere aanpak, techniek prima, maar met gezond verstand en kritisch rondkijken in de organisatie zien we de bottlenecks die we dienen aan te pakken. Scrum biedt hiervoor geweldige kansen.

Observeren door gewoon op de werkvloer aanwezig te zijn, een scherpe blik, bevraag de mensen die er toe doen én vraag door. Ook interviewen we het management, wat zijn hun ideeën waar het naar toe moet. We Kijken naar de informatie uit uw ERP -systemen. In een zeer korte tijd (enkele dagen) krijgen we zo een goed overzicht van uw klanten, de organisatie en uw medewerkers.

Vervolgens gaan we aan de slag op weg naar meer klantwaarde; Agility.

MKB, (technische) groothandel en industrie met zo’n 100 medewerkers blijken zich goed bij Acistprocessionals thuis te voelen.

Mijn meerwaarde is mijn diversiteit aan ervaring. Gestart in de ICT (sales en management) heb ik mij verder ontwikkeld als trainer & verandermanager binnen uiteenlopende organisaties. Mijn studieachtergrond is bedrijfseconomie, processen boeien mij. Ik noem mij niet voor niets Processional.

Ik heb in veel keukens mogen kijken. Ik ben ook een generalist. Maar bovenal ben ik gezegend met een holistisch, creatief brein, ik heb een verrassende kijk op organisaties, ik lees processen. Daarnaast heb ik volgens anderen een juiste organisatiesensitiviteit. Ik schakel gemakkelijk met uiteenlopende karakters en op verschillende niveaus. Ik krijg veel gedaan.

Mijn aanpak is naast het beschrijven van het klantproces, er altijd voor te zorgen dat de veranderingen ook geïmplementeerd en geborgd wordt bij de medewerkers. (training & Coaching)

Het doorgronden van het (klant)proces, en indien nodig te verbeteren (processionaliseren noem ik dat) is altijd mijn vertrekpunt. Ik wil begrijpen waarom jullie zo werken, zoals jullie dat doen. Uitgangspunt is hierbij altijd uw ERP, dat moet ‘leading‘ zijn binnen het bedrijf.

U heeft nog geen ERP? Kijkt u dan eens naar Dynamics 365 Business Central van Microsoft. Alles in de Cloud en een volledige integratie met uw Office 365. Ik ondersteun u daarbij graag als consultant / projectleider.

Bel mij gerust op mijn mobiel, voor een oriënterend gesprek: Wim Boersma 06 - 14 12 9764.


Afdrukken   E-mailadres